Elkezdődött a felkészülés a motor kivarázsolására. Ahhoz, hogy a gép minden porcikájához hozzá lehessen férni, stabilan meg kell tudni emelni. Jelentem: az emelés és biztosítás megtörtént, a kis MX sziklaszilárdan magasodik a műhely padlója felett.
Ezt szuper gyeprendező betontömbök és OSB lapok házasságából született bástyákkal érték el. Irtó jó ötlet, bátran alá is gurultam, hogy feltérképezzem az új generáció változásait a sajátomhoz képest. Rozsda kevesebb van rajta, az biztos. Nagyon élveztem a műhely sima padlóján a szerelőkocsin gurulászást, de valami furcsa volt, mintha innen hiányoznának dolgok. Nem voltak restek a srácok, ők is alávetődtek a kocsinak, de nemcsak mókáztak és fényképeztek, mint én, hanem előkapták a krovakészletet és a melóskesztyűt.
Hogy ne legyen se vészhelyzetre, se környezetszennyezésre lehetőség, leszívatták a klímagázt. Az autós klímák korábban R134A gázt használtak, pár éve kezdenek áttérni az R1234yf-re. Ez a gáz nagyságrendekkel kevesebb ideig marad meg a föld légkörében (kevesebb mint egy hónapig, míg az R134A 14 évig), emiatt sokkal kevésbé járul hozzá az üvegházhatáshoz. Cserébe gyúlékonyabb és sokkal mérgezőbb a korábbi fajtánál. Jobb ezt erre szakosodott cégre bízni, ami akár kiszállással is vállalja a dolgot. Ezután gond nélkül kiugrott a klímarendszer.
A vízkör hűtőradiátorát korábban a klímagáz jelenléte miatt nem tudták kiszerelni, ugyanis a rendszer bontása nélkül a radiátor ki sem vehető. A két hűtő össze van erősítve így mindenképpen elkerülhetetlen lépés volt. A klíma távozásával viszont szabad lett az út, vízhűtő kint. Lejött a teljes kipufogórendszer és a leömlő, így újabb dobozokat töltöttek meg az alkatrészek.
A kép persze csalóka, mert az autóban nincs ennyi levegő az alkatrészek között, de sok motyó jött már ki, és a kocsi annyira nem is tűnik még üresnek. A következő nagyobb lépés már tényleg a motor kiemelése lesz, gyorsan oda is próbáltuk a zsiráfot, hátha megkívánja a blokkot, és kilegeli nekünk. De nem, ennyire nem lesz egyszerű a dolog. Sebaj! Ahogy elnézem a munkamenetet, nem lesz ezzel probléma, meglesz para nélkül -- erről majd legközelebb.